Letra de ligason :

Sélectionnez votre langue

letra de ligason

Letra de ligason deu Congrès permanent de la lenga occitana - La Ciutat a Pau
Letra de ligason deu Congrès permanent de la lenga occitana - La Ciutat a Pau
Vòts del president del Congrès permanent de la lenga occitana
 
Los vòts son mai qu’un ritual. Son l’escasença de fintar l’an vièlh e d’agachar venir l’an novèl.
 
Disèm ben bona annada e desiram que las crisis de totas menas de l’an passat mermen mas se van poder arrestar las guèrras e lo cambiament climatic ? Las annadas que nos avián fach creire al progrès sens fin e a l’illusion que l’umanisme aviá ganhat sus las ideologias mortifèras tornaràn ? L’an que comença, pel moment, sembla pas menar cap a un « Temps novèl » e a una « Tèrra sens mal »...

Per las lengas regionalas, la lei relativa a la proteccion patrimoniala de las lengas regionalas es pas aplicada. Al ministèri de l’Educacion, los titulars cambian sovent mas las lamentablas responsas messorguièras de sos servicis a d’elegits que pausan de questions demòran las meteissas. Gausan quitament escriure que i a tròp de professors per l’occitan alara que ne mancam e que fa qu’es pas qu’una pichòta minoritat d’escolans qu’a la possibilitat de trobar l’occitan a l’escòla. Las convencions Estat-Region per l’ensenhament, previstas per la lei, son totjorn pas prèstas per l’occitan. Las lengas regionalas son quitament pas citadas dins lo « choc scolaire » mas lo monopòli de l’anglés es confirmat e de caps de servicis an ara de cartas de visita en anglés... Es pas un signe de modernitat mas una pròva de somission.
 
Al ministèri de la Cultura lo budgèt a progressat levat per las lengas regionalas. Lo Conselh nacional de las lengas regionalas es ben estat remosat a París mas la ministra de la Cultura es passada per nos parlar mai que mai de l’inauguracion de la Ciutat internacionala de la lenga francesa à Villers-Cotterêts.

Legir la seguida 
Vòts del president del Congrès per 2024

VŒUX DU PRÉSIDENT DU CONGRÈS PERMANENT DE LA LANGUE OCCITANE

Les vœux sont plus qu'un rituel. C’est l'occasion de jeter un regard sur l’an passé et de voir venir l’année qui se présente.

Nous disons bien bonne année et nous souhaitons que les crises de toutes sortes de l'année passée cessent mais est-ce que les guerres et le changement climatique vont pouvoir s’arrêter ? Les années qui nous avaient fait croire au progrès sans fin et à l'illusion que l'humanisme avait gagné sur les idéologies mortifères reviendront-elles ? L'année qui débute, pour l’instant, ne semble pas mener vers un « Temps nouveau » et à une « Terre sans mal »...

Pour les langues régionales, la loi relative à la protection patrimoniale des langues régionales n'est pas appliquée. Au ministère de l'Éducation, les titulaires changent souvent mais les lamentables réponses mensongères de ses services à des élus qui posent des questions demeurent les mêmes. Ils osent même écrire qu'il y a trop de professeurs pour l'occitan alors que nous en manquons, ce qui fait que ce n'est qu'une petite minorité d'élèves qui a la possibilité de trouver l'occitan à l'école. Les conventions État-Région pour l'enseignement, prévues par la loi, ne sont toujours pas prêtes pour l'occitan. Les langues régionales ne sont même pas citées dans le « choc scolaire » mais le monopole de l'anglais est confirmé et des chefs de services ont maintenant des cartes de visite en anglais... Ce n'est pas un signe de modernité mais une preuve de soumission.

Au ministère de la Culture le budget a progressé sauf pour les langues régionales. Le Conseil national des langues régionales s’est effectivement réuni à Paris mais la ministre de la Culture est passée surtout pour nous parler de l'inauguration de la Cité internationale de la langue française à Villers-Cotterêts.

Lire la suite 


L'OPLO que recruta
Politicas lingüisticas
Politiques linguistiques
L'OPLO que recruta
L'OPLO recrute
   
De cap tau monde 2024
Politicas lingüisticas
Politiques linguistiques
Navèth aperet a projèctes De cap tau monde 2024
Nouvel appel à projets De cap tau monde 2024
   
Despartida de Roland Pécout
Eveniments
Événements
Despartida de Roland Pécout
Roland Pécout nous a quittés
   
4ens Rescontres dels parlars del Creissent
Recèrca - Publicacions
Recherche - Publications
4ens Rescontres dels parlars del Creissent
4es Rencontres sur les parlers du Croissant
   
« Enfre lei mots e lei paraulas »
Recèrca - Publicacions
Recherche - Publications
En soscripcion : Enfre lei mots e lei paraulas. Mesclanhas auhèrtas a Joan Ives CASANOVA
En souscription : Enfre lei mots e lei paraulas. Mélanges offerts à Jean-Yves CASANOVA